Friday, August 19, 2011

perjalanan ramadhan episode 1

Assalamualaikum..
rasanya dah lama aku tak update blog aku nie, urm..maklom larr, skang nie ak bz dengan kerja-kerja kolej yg perlu ak siapkan! assignment lar, Event lg , call sini, call sana.! huh! sabor je larr..nak uat cm ner, semua nie tanggungjawab ak skang nie.. bg ak ap yg paling penting, semua kerja akan dapat disiapkan dlm tempoh waktu yg ditetapkan.

urm..perjalanan ramadhan yang sangat memenatkan.. itulah yg ak dapat katakan pada saat ini! kesibukkan yg menyerang pada aku saat ini telah menyebabkan ak sudah mula tak terurus.. Betul lar kata owang 
" hujung-hujung sem nie, kita akan penat dengan mcm-mcm hal". 
Yg paling penting, aku pada bulan puasa ini, teruji dengan emosi yg sangat membunuh ak!
tak boleh nak marah2 walaupun aku tahu ak kene marah pada waktu ini!.
ape yg aku mampu buat adalah mendiamkan diri pada setiap kesalahan yg muncul dihadapan aku!
bukan tak boleh nak marah , tapi aku tak mampu utk marah
sbb aku takut, akan ada insan yg cuba untuk melarikan diri drpd ak!.
mungkin kata2 aku, yg penuh dengan "bisa"
tapi ap yg aku cbe katakan itu adalah betul!
tapi persoalannya, penerimaan manusia terhadap caraku!..

kesan daripada peristiwa itu, maka bermulala satu episode baru dlm perjalanan bulan puasa ini
iaitu, "jangan marah".
tp bila difikirkan kembali, salahkah aku tegur ?.
setelah ap yg berlaku adalah salah.
jika mereka ini tidak boleh ditegur atas kesilapan mereka
so, ap yg aku harus lakukan utk membetulkan kesilapan mereka?.
bila ditegur, mulalah "lari rumah"...
huh!

bermacam2 hal skrg nie yg menimpa kat ak skang nie..
insan yg aku dah lama aku benci
kini sudah mula mendapat tempat dalam kalangan kawan2 aku
utk dijadikan sbg bahan senda utk "kena" kan aku!
aku tak benci dia sbb suka-suka
tapi ini semua berlaku ada sebab..
tp jgn lah ketidaktahuan sebab itu
korang mengatakan ini semua berpunca daripadaku!
bg aku , ini isu sensitif giler2..
soal maaf itu, tak payahlah nk dipertikaikan k..
jgnlah ada insan yg cuba utk mengungkit kisah lama
antara aku dan dia..
biarlah yg telah berlaku terus jadi kenangan..
kalau korang tahu akan peristiwa ini,
pasti korang akan lebih memahami aku!
dan aku yakin, kowang tidak akan jd kan "kisah" itu
sbg bahan gurauan korang..
tapi pada masa yg sama, aku tak nak ajar kowang utk membenci dia.
ak sedia utk menanggung dosa
sbb aku melakukan semua ini..
tp jgnlah korang, bebankan lagi dengan gurauan korang..
ingatlah, aku tak nak marah2 lagi skrg nie
tapi ap yg aku leh buat adalah dengan menjauhkan diri
dengan insan yg cbe utk melanggar hak dan sensitiviti aku!
itu sjelah yg aku mampu!
pernahkah korang paham ap yg pernah aku alami?.
pernahkah korang rasa ap yg  aku rasa skg nie?.
setiap kenangan manis dan senyuman serta gurauan aku
dan dia kini menjadi racun kepada diri aku!
sakit, sakit hati aku..
tersiksa aku sangat2 pada saat ak nk hadapi semua ini..
dunia aku hilang begitu sahaja..
tp ak yakin, ap yg berlaku adalah utk kebaikan aku
dan dgn cara inilah aku cbe utk mengajar dia akan kesilapan yg telah dia lakukan..
so, salahkah ape yg aku buat?.
ini semua disebabkan oleh kata-kata manis yg penuh dgn dusta.
pujuk rayu dan belaian kata
telah menyebabkan aku buta
pada saat itulah dia cbe utk mengambil kesempatan utk menikam aku!
kerana tak nak kehilangan sahabat, aku telah ambil keputusan ini!
pada saat itulah, aku mengakhiri saat2 manis dengan sidia..
pergilah, pergilah ...
tinggalkan aku sorang diri dengan luka yg telah ko hadiahkan kepadaku!

urmm...
kalau nak bergurau pon,
bergurau lah pada perkara lain
dan bukan perkara ini!..
biarlah aku dengan dunia aku kini,
dunia yg baru dengan kesibukkan ..
itu semua, utk kebaikkan ak!..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kunjungan ku!!