Thursday, March 10, 2011

tawar hati !! tak mahu fikir lagi

Assalamualaikum..!

Aku dah tawar hati dengan kawan-kawan ( budak2 kelas aku) sekarang nie..
sampaikan aku dah tak tahu nak uat pe lagi dgn kawan2 aku skang nie..
dah macam2 aku lakukan untuk bawa perubahan pada kelas tapi sayang sangat!!!
dowang still ditakuk lama lagi jer..
bila difikirkan kembali, pe lar dosa aku sampai dowang aku buat cam nie?.

aku rasa pengorbanan aku yang curahkan dalam kelas
adalah sia2 belaka.. bagaikan curah air di atas daun keladi!
sedih sangat.! ramai yang berminat menjadi "penonton"..melihat saja tanpa membantu..!
aku bukan nak ungkit larr pe yang telah aku lakukan untuk dowang
tapi selama aku pegang jawatan kelas rap selama 3 semester nie..
dowang still tak pernah nak berubah lagi.

kalau dulu nak sangatkan perubahan? transformasi! tapi hakikatnya kowang sendiri yang tak bersedia nak berubah.. kalau berubah pon, cme berubah kawan jer..berpuak2!! dulu ngn member nie, skang ngn member lain.. wtf!! aku pon tak faham.. dah macam2 aku lakukan.. aku sanggup terima tender program supaya kita semua boleh bersatu tapi hakikatnya... aku sowang saja yang sakit! aku bekerja , tapi kowang pulak yg dapat nama! selama nie aku diam jer.. aku tak pernah nak cakap ape..

tapi skang nie aku dah mula tawar hati semenjak budak2 cancelkan program yang terbaru "bercuti ke pengkalan Balak".. kalau dulu, nak sangat bercuti, so aku sanggup berkorban duk memerah otak ngn member lain cm ner nak pastikan semua berjalan dgn lancar!.. sudahnya, bila aku dah dapat, kowang pulak yang uat hal..tak nak pergi!! wtf ( utk kali kedua).. aku pon tak faham sgt skang nie.. mahal sangat ker bayaran RM150 utk 3 hari 2 malam.. bg aku ia dah cukup murah sangat!! ada sekali set bbq dan karoeke.. itu pon still lagi tak bersyukur skang nie.. tambahan pulak, program nie adalah program yang tertangguh dari semester lepas tau! so, aku plan nak bawa ke semester nie kowt! tarikh dah cantik r.. tapi sokongan? hampeh!

aku tak pernah uat program cm nie tau! aku teringin sangat nak uat program bersantai dengan rakan2 kelas..aku nak bermesra dan release tension setelah kami penat uat kerja-kerja program.. tapi kowang tak pernah nak paham perasaan aku kowt! aku tahu ramai yang tak de duit.. dan banyak bg alasan " kami bukan anak orang kaya" tapi masalahnya, aku pon bukan anak orang kaya gak! tapi aku sanggup berkorban semata2 nak join.. lagi pun, aku bukan nya mintak sedepuk duit! aku dah mintak lama tau..tapi kenapa kowang buat cm nie.. aku penat tau!! bila diminta sokongan, semua orang kata "kami sokong" tapi sokong yang macam mana??? sokongan korang hanya dimulut sahaja..tapi kowang tak pernah nak tunjuk sokongan korang.. sudahnya sape yang uat kerja? kowang pikir larr sendiri.. kowang lebih suka belajar dalam kelas je kan?? 3 tahun kowang belajar kat kolej.. 3 tahun larr kowang nak melepak kat dalam kelas jer.. tapi still mcam tu gak!! datang kelas lambat, pas tuh bajet hot!!... bukan nak mengutuk tapi inilah hakikatnya..

pe yang aku perasan skang nie, kowang suka sangat mengkritik kerja orang kan??.. banyak mulut skang nie aku tengok! tapi yang aku geram, kowang suka cakap belakang tapi kowang tak nak cakap depan2...!!!
mulut kowang macam cibai tau! celaka!!! depan aku tunjuk baik tapi belakang??... wey, sebelum nak mengkritik, kene tengok dulu hasil kerja masing2 k.. kalau pe yang aku buat selama nie menyebabkan kowang susah! bg tahu aku... dan yang paling penting" bg cadangan sekali, mcm mana nak uat perubahan" bukan nak mengkritik membabi buta! huh!!.. aku mmg dah tawar hati dengan budak kelas skang nie.. aku dah penat sakang nie.. aku seolah syok sendiri..! dah penat aku menjaga perasaan orang lain tapi kowang ada nak paham perasaan aku?.. seyes , aku mcm nak nanges jer skang nie..  program nie hanya 3 tahun sekali jer.. bukan 1 bulan 30 kali!! aku pon tak paham sgt lar.. kalau kowang duk habiskan duit kowang utk benda lain..kowang mampu pulak!!... Ya Allah, aku mmg dah tawar hati skang nie.. aku menyesal skang nie..! kenapa aku harus hadapi semua nie..sedih bila kawan2 aku still mcm nie lagi.. dah mcm2 aku lakukan untuk kowang tapi kenapa kowang buat aku cm nie..

aku 24 jam duk memikirkan pe yang aku nak lakukan lagi utk kowang! tapi kowang tak pernah nk bg sokongan.. sudahnya, bila program yang sebelum nie menjadi, semua orang keluarkan kenyataan..program best lar!! ape larr... tapi cuba tanya sikit pada diri kowang tuh dulu! kowang nie jenis yang suka dapat nama je ker?.. k fine, aku lakukan semua nie adalah sebahagaian janji aku utk bawa perubahan pada kelas .. tapi perubahan yang kita lakukan ni haruslah diterjemahkan dalam bentuk program.. tapi kowang???... jgn larr pk semua program nie free jer.. kita tak de modal nk uat semua program.. so, kita kene sacrifice sikit larr .. aku dah jemu duk cakap benda yang sama jer skang nie.. aku pon tak paham larr, kowang nie paham ke tak maksud aku??.... siallllll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.... aku dah malas larr nak tahu pasal kowang lagi.. lepas nie ,pe2 hal kowang buat larr hal sendiri k.. aku dah jemu! aku dah menyesal duk layan kowang cm nie.. baik pon tak guna!.. aku dah sampai tahap benci yang paling maut skang nie.. celaka larr kowang sampai mati...!!

" bagi mereka yang terasa sahaja yang paham pe maksud aku nie!.. so, kalau terasa kowang larr sial!!!... kalau tak..tak payah duk nak uat isu skang nie!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kunjungan ku!!