Friday, February 11, 2011

KFC

aku nak luahkan perasaan rasa tidak puas hati aku kat sesetengah individu!
nie semua berpunca daripada rancangan makan KFC!.

kerana aku menolak tawaran untuk makan KFC bersama
tlh menyebabkan rancangan tersebut tergendala tapi still menjadi lagi.
niat untuk makan kat KFC secara beramai-ramai
tapi akhirnya terpaksa untuk "take away".


aku bukan sengaja nk tolak
tapi aku bengang  giler disebabkan ada insan yang menolak tawaran
untuk pergi main bowling!
niat sama seperti perancangan KFC
"nak main boling sama-sama"
tapi sudahnya ada insan yang menolak tawaran tersebut!
puas aku ajak
tapi still menolak jugak..
mungkin tak de duit kowt!
sama gak ngn aku
aku datang just nk teman yg lain main bowling
tp aku bukannya main pon.. ( niat 1st aku)
jgn jdkan "duit" sbg alasan utk ko tak nak pergi!

k fine, aku kat sana nk tengok dowang main
but the same time aku nk uat rivision utk exam sok!
KEBETULAN PULAK
""""""" suruh   aku main
tolong gantikan dia..
so, aku pon main atas permintaan beliau!
tapi niat aku tak lari sbb aku nk uat rivision!

so, aku dapat tahu lepas nie
"""""" ( like a my brother) nk belanja makan KFC.
aku hepy giler sbb dia nk belanja budak 1 """""
cme nyer, kali nie aku nak ajar budak """"'' ( yg reject tawaran tadi) m---a
 so,aku telah umumkan yg aku tak nak pergi.

kesannya: aku dimarahi dan aku juga mendapat tomahan.
niat untuk makan KFC bersama kat restoran
cancel!!! sbb aku tolak.
so, nie menyebabkan rasa tidak puas hati oleh insan yg menolak 1st programe tadi!

( nie mula kes tidak adil!!! )

dalam kotak pemikiran aku, mungkin dowang tuduh aku sbg punca!

persoalannya, kenapa pulak aku?
padahal bukan aku sahaja yg tak de..
tapi ramai lagi yg x join
knp pulak kau tak nak bising pulak???????
"kata niat makan bersama-sama"

sudahnya, bila keputusan dibuat oleh """""" utk "take away"
insan yang "ber iye2" tadi tak de pulak nk ikut.
bukan ker ko nak sangat tadi!
asal lak tak nak ikut?..
td iye2 jer dah pakai cantik2
tapi tak nak pergi pulak
so, ikut jer r..
nampak sangat ko nie jenis ---------------------!!!!!

mungkin " tak dapat makan DEKAT KFC kowt!! "
sbb tuh ko tak ikut kan..

k fine, aku tahu salah gak
tapi kowang still boleh teruskan tanpa aku!
tp itu r... ( malas nk ckp)!
aku nk kowang tahu perasaan owang lain
bila ko reject tawaran orang last2 minute nie!!
mesti sakit hatikan!!! so, mcm tuh gak aku..

yg aku geram nyer, tak payah lar nk "berkesat " dengan aku!!!
seolah-olah  ko nk tepek kan semua yg berlaku adalah berpunca  dari salah aku..
aku tak pernah nk tepek kat KO pon tadi..
perh! mmg aku terasa kali nie..
aku tak pernah nk ckp ape2 time ko reject main bowling!
tapi asal lak time aku reject, semua ko jahanamkan aku!

konklusinya:
knp setiap apa yang kowang lakukan,
tak kira lar ko nie jenis kaki reject ker
atau kaki bg alasan ker
semua orang tak tanya pape kat ko kan..
tak de pon sowang yg "jahanam" kan ko!
mungkin dowang paham ko kowt!
paham yg cm ner, aku tak tahu lar..
pandai2 lar ko pk sendiri.

TAPI
bila aku!!
setiap apa yg aku lakukan ..
pantang salah sikit..
semua hancur!
seolah-olah nk "jahanam"kan aku!
tak de sowang pon nk paham perasaan aku!

"terpaksalah aku menjaga perasaan owang lagi"!!!

ape2 pon aku nak ucapkan terima kasih kepada
insan yang baik hati ( like a my brother)
kerana sudi belanja kami utk makan KFc

dan aku terharu dgn beliau
kerana beliau tak pernah nak marah aku 
wpun aku reject tawaran utk ikut mereka!
fizie mintak maaf sangat2 k.
"u are the best"

fizie tak de maksud nk cancelkan semua tuh!
tapi fizie geram ngn "dia"..
tapi tak sangka lak leh jadi cm nie..

insyaAllah, jika ada rezki lebih
aku akan melakukan seperti beliau ( like a my brother) bukan jenis "dia".
aku akan belanja yg lain termasuklah "dia".
huhuhu!






1 comment:

  1. cdey oke bce ntry ny ..
    saba je la fizy ..
    mnusie mmg cam ue ...
    ta pham tol ,
    nape owg msti na pham ye n na lbey an ye ??
    special cgt ke dye tu ??
    dorg ta pracan ke pragai dak ue pon ta elo ,.
    npe na agong2 kn owg cam ue ??
    mmg kte ta smpurne ,
    tp sopan santun pelu ade ..
    n da tana ge ue taya la na jahanam kn owg lak ,.
    sume owg de komitmen msing2 ,.
    n u , stop think bout other ..
    yaya ngok kt claz fizy ny sek na jge aty owg je ..
    then mkan dri sndri ,,
    smpai ble na cany ??
    sory aw , yaya ta rety na bhase an dri aq n ko ..
    hope fizy saba je oke ..
    tc aw ,,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kunjungan ku!!