Sunday, January 16, 2011

tanggapan baik aku terhadap kau sudah berubah!! sory!!

penipu!!!
aku sangka ko nie baik..
perh... sial betul lar..

aku tahu ak tak de hak
nak campur urusan peribadi ko!
tapi kau dah berjaya mengubah tanggapan aku terhadap ko..


selama nie aku puja kau..
setiap marah aku kat ko
akan menyebabkan aku rasa bersalah pada kau..

bila aku marah ko,
ramai pulak yang backup ko..
so, dengan rasa itulah
aku cuba untuk menerima kau kembali
selepas "taik" kau bagi kat aku..

tapi kini!!!!
setelah pintu kemaafan aku dah nak terbuka
tetibe jer, kau telah hancurkan perasaan ak.
semuanyer, pasal peribadi ko!!!!!!!!!!!!
perh... ku sangka kan baik tapi hampeh!!!!!!!
semuanya palsu,
muka nampak baik
tapi dalam.....

jgn ingat aku nie bodoh lar,..
semua yang kau cerita
akan aku tak boleh nk tangkap ( paham)..

sekarang nie,
terima kasih
aku ucapkan kat ko!
sbb kau telah mengajar aku untuk tidak percaya dengan orang lain..

pada hari ini, aku dah tak nak lihat dan menilai orang lain
mengenai sikap dan peribadi!
aku akan menilai orang 
dengan cara dan hasil kerja..

so, disebabkan ko adalah aset pilihan ramai
aku akan layan ko mcm seorang yang sedang berkhidmat untuk orang lain..

aku bukan zalim!!!
tapi aku telah meletakkan ko di tempat yang baik...
aku anggap ko insan yang baik..
tapi kerana masalah  peribadi ko,
aku rasa tanggapan aku mula sudah berubah..

aku dah tak nak tahu pasal peribadi orang lain lar..
aku takut " memuja" manusia yang aku sangka baik
tapi belakang " sesat"...

jgn pk ape yg kita lakukan
semua orang boleh suka..
tak semua ape yang kita ckp
owang lain tak boleh nilai....

sory!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kunjungan ku!!