Sunday, January 2, 2011

kecewa tapi masih menaruh harapan lagi!

aku kecewa dengan sikap segelintir kawan-kawanku yang suka berpeluk tubuh dan tidak mengambil serius dengan apa yang dirancang! mereka seolah-olah tidak mengambil berat akan masalah yang timbul dan sudahnya aku saja yang mencari jalan penyelesaian untuk masalah mereka.

mereka tidak sedar yang mereka mempunyai tanggungjawab tapi kenapa sampai hari ini mereka masih menafikan yang mereka juga ada peranan dalam kelas. aku sedih, kerana mereka sampai sekarang tidak berubah..kenapa? kalau begitu, better kowang lepaskan kepentingan kowang dalam kelas if korang sendiri gagal untuk menjalankan peranan korang!. ingatlah, program yang kita rancang nie sudah pun berjalan. dan ia memerlukan komitmen yang padu dari kalian tapi korang??.. aku pun tak faham.. bagi aku, masa kita untuk uat persiapan dan perancangan dalam program nie dah  sangat suntuk!!

nie program kecik jer kowt! tapi kenapa korang sendiri tak boleh nak selesaikan. jangan menjadikan alasan peribadi untuk mengelakkan kowang dari terlibat dengan peranan!. aku pun ada masalah peribadi gak, tapi kenapa aku boleh jer lakukan dan beri komitmen yang baik dalam program ni!. korang dah besar kowt! akan semua benda nak kene suap jer.. bangkitlah!! kita harus berubah! korang tak leh cm ni.. sampai bila kowang tak tahu tapi sedangkan kowang tak nak cuba.. so, mcm mana nk tahu!



aku dah bg petunjuk utk program ni, tapi kowang still terpinga-pinga n seolah-olah bertindak mcm orang bodoh! wey, aku penat larr..akan setiap benda aku yang nak kene cover! aku pon tak tahu apa salah aku sampai kowang mcm nie? adakah aku terlalu manjakan kowang? sampai kowang dah tak mampu nak uat semua nie.. aku dah cakap banyak kali dh! klo tak tahu, tolong tyer aku.. tapi aku tak sangka kowang mcm lepas tangan jer..

aku dah give up ngn kowang! secara jujurnya, aku dah patah hati ngn kowang.. ini ker yang aku dapat? aku dah tak tahu r nk bg tahu lg cm ner.. aku mmg dah patah hati giler.. aku dah banyak bg kowang peluang tapi kowang jer yang tak nak hargai apa yang ku buat.. aku kecewa sangat!!!!

tapi aku tak kan putus asa, bagi aku perjuangan aku belum selesai.. tak pe lar, biarlah aku dengan cara aku sendiri dalam memperjuangkn apa yang telah kita sepakati. nanti bila dah sampai masanya, aku akan lepaskan kalian dengan tenang dan redha.. aku akan berusaha untuk memajukan kelas walaupun aku sedar begitu payah aku nak menghadapi semua ni. tapi nak uat cm ner?..aku redha..

2 comments:

  1. nampaknya drama ni da masuk siri yang seterusnya... xpa.. sabar bile ditimpa ujian itu adlah tanda orang beriman..! papepon..smoga boleh selesaikan slow2..

    ReplyDelete
  2. urm... drama yang akan mengubah cara tanggapan aku terhadap mereka... tapi aku tetap sabar..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kunjungan ku!!