Monday, January 24, 2011

aku tidak akan diperbodohkan oleh kamu lagi!! bangkitlah..

bila sebut pasal bodoh! semua owang akan marah dan bengang.. tapi apa yang aku nak kaitkan dengan topik kali ni adalah aku akan terus berjuang untuk tidak diperbodohkan oleh orang lain yang menjadikan aku sebahagian kepentingan mereka sahaja.

cukup dulu aku terus diperbodohkan tapi kali ni aku bangkit dengan tema baru " menilai orang melalui hasil kerja dan bukan melalui peribadi". bukan zalim maksud aku! kerana terlalu menilai orang dari sudut peribadi telah membuatkan aku percaya dan terkasima dengan permainan mu! tapi hakikatnya, aku yang merana dan tersiksa.


bagiku, semua yang berlaku padaku pada masa lepas telah banyak mengajar aku erti dewasa. semua orang di sekeliling aku akan aku anggap sama sahaja. yang membezakan mereka adalah hasil kerja sahaja.  hasil kerja yang baik akan menggambarkan mereka adalah golongan yang baik dan tiada masalah peribadi! mayb.. atau mereka ini adalah golongan yg berprofessional. bagi mereka yang hancur hasil kerja, kompirm dia amat bermasalah bagiku! sory.. kau aku akan amalkan konsep " kau-kau dan aku-aku". hanya orang yang boleh uat kerja sahaja, akan aku berikan peluang untuk berkerjasama dengan aku!

serik giler..! kebanyakkan mereka yang aku layan baik nie dulu..semuanya mereka yang hancur dari segi hasil kerja..sory! but itulah hakikatnyer.. bukan aku tak pernah bg peluang tapi kowang sahaja yang tak pernah nk hargai peluang yg aku dah bg. semuanya nak kene suap!!   bila kau resah, baru kau cari aku! tapi bila kau senang, kau lupakan aku! yer.. mmg aku baik! tapi jgn kowang guna kebaikan aku untuk memenuhi nafsu serakah jahanam kowang.. aku mmg diam! tapi jgn fikir bila aku diam, aku bodoh lagi! sekarang nie, aku akan pastikan kowang merasakan apa yang dah aku rasakan dulu!!

pernah tak kowang pk, susah senang aku! tapi pernah tak kowang kesiankan aku sbb dalam otak aku nie hanya pk pasal kowang jer? tapiiiiii... ada kowang pk pasal aku?.. bagi aku jgn kowang nk hipokrit! tunjuk baik dihadapan orang lain.. tapi bila mintak uat kerja? hampeh..  sudahnyer, kau cari aku untuk selesaikan segala kekusutan kau!.. INgat!! tiada istilah insan yang teristimewa dalam hidup aku kali nie! bagi aku, perubahan yang berlaku pada diriku ini, adalah disebabkan kowang .. hanya kowang jer yang telah berjaya mengubah tanggapan baik aku. aku tak nak "memuja" insan yang hakikatnya "sesat" dibelakang aku!..

aku akan teruskan perjalanan hidup aku! aku akan pastikan segala impian ibu bapa aku dan cita-cita aku terlaksana.. banyak benda yang harus aku lakukan dalam hidup ini. aku tak kesah, jika aku kehilangan kowang yang still nak memperbodohkan aku! tapi dalam sudut hati aku, aku akan terus berdoa agar kowang diberikan hidayah untuk berubah dan memikirkan perasaan orang lain. jangan jadikan diri orang lain sebagai bahan penyedap jer.. sedarlah, hari ini kau boleh tersenyum dengan apa yang kau telah lakukan.. tapi hari esok? belum tentu lagi kau akan tersenyum.. ALLAH maha Adil dan memahami perasaan orang yang telah dizalimi.

andai kata aku kelihatan berubah dengan kamu! maka kamulah yang bermasalah dengan aku...!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kunjungan ku!!