Saturday, November 27, 2010

L5 401 PANDAN JAYA ( umah sewa aku)

semenjak aku duduk dalam umah sewa aku nie. aku rasa lain sangat sbb aku duduk dengan mereka yang aku baru kenal dgn sikapnya. alarr.. kawan serumah aku nie pon bukan owang lain pon!! dowang nie kawan sekelas aku. kami duduk dalam 11 orang dalam umah tuh. kami bayar duit umah sewa sebanyak RM 50 sowang.

11 orang  x RM50 = RM 550.
so, tak mahal tapi berpatutan,

klo duit api pulak: bil akan datang dalam 2 bulan sekali
total : RM  150
So, kami kene bayar 14.00 sowang je.
( boleh larr, sbb kami ramai dan byk pakai lappy)

klo duit air pulak: bil akan datang 1 bulan sekali
total : RM 44.00 cm tu larr!
so, kami kene bayar RM 4.00 sowang
( sangat berbaloi!! sbb kami duduk di kawasan Negeri Selangor)

secara keseluruhan : RM 68 
yang perlu dibayar oleh setiap penghuni!
( so, bg kami, klo tak sampai cecah RM 70, kami anggap ia sebagai BERPATUTAN)

*sumber: bil bulan 10 

skang nie aku nak uat pecahan penghuni rumah mengikut kos atau program dan negeri:
- 7 orang dpd 11 adalah = pelajar-pelajar dari program diploma pengurusan hotel dan katering
  • Muhammad HaFizie b Halib ( ngong / mak / fizie )  - selangor/ shah alam
  • Muhammad Izzat b ab  wahab ( ngong / ejart) - selangor / meru
  • muhammad syazmeer amirul ( amir)- selangor / kota damansara
  • muhd izwan b rahim ( ayahanda)- selangor/ sungai besar
  • muhamad syafiq b abd rahman ( along)- selangor / serendah
  • meor muhamad razif ( meor)- perak/ sg siput
  • muhammad zhaffran ( bob)- johor / segamat baru


- 2 orang dpd 11 adalah = pelajar dari program diploma pengurusan multimedia dan kreatif
  • muhammad nazlan ( lan )- johor/ majidi
  • zarifi ( epy)- perak/ tanjung malim


-1 orang dpd 11 adalah = pelajar dari program diploma pengurusan perniagaan
  • muhammad affendy ( feno)- selangor/ shah alam


-1 orang dpd 11 adalah = pelajar dari program diploma perakaunan.
  • fadzil ( fard jill)- sabah /tawau
secara keseluruhannya : budak2 HOTKAT menjadi golongan manjority.

skang nie aku nak uat pecahan mengikut negeri pulak:
  • perak : 2 orang sahaja
  • selangor : 6 orang sahaja
  • johor : 2 orang sahaja
  • sabah : 1 orang sahaja
secara keseluruhannya:  budak2 dari selangor menjadi golongan manjority.

namun begitu, walaupun kami berbeza tempat kelahiran dan program pun
kami adalah pelajar2 CICT dan kami mampu untuk berjaya.
kami tidak pernah bermusuhan diantara satu sama lain
kami tidak pernah berpuak walaupun berbeza.
kami sentiasa bahagia dan happy larr gak!!
kami adalah keluarga L5 401 PANDAN JAYA.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kunjungan ku!!