Wednesday, November 24, 2010

aku tengok budak2 gaduh ( 23/11/2010)

Masa aku lepak kat padang bukit, aku ternampak sekelompok budak2 berhimpun dekat atas bukit!! aku tengok ramai giler budak.. pe yg aku dapat aku citerkan, terdapat dua kelompok budak kat atas bukit tuh:
a.     Budak kenanga
b.     Budang padang bukit
Aku saja jer memberi nama kumpulan cm tuh!! Sbb aku kenal budak2 tuh duk mana. Klo bergaduh atau pe2 hal r pon, mesti akan timbul beberapa kumpulan punyer. Kadang2 dowang sendiri yang bagi nama kumpulan dowang. Kebetulan pulak, aku duduk di area seksyen 17, sri kenanga!! So, aku nie kategori budak kenanga. Tapi pe2 pon aku tak terlibat dalam hal budak2 nie. Kami semua duk bersatu cme maklom larr, hal anak2 yang tak dapat dinafikan kenakalan nyer.. aku pon dulu cm tuh gak kowt!!
Nak dijadikan cerita, mereka tidak berpuas hati diantara satu sama lain! entah lar, aku pun tak tahu sbb ape ( gaduh  budak2 sekolah ). Aku malas nk amek tahu sbb nie hal budak2 kowt! Gaduh kali nie amat menarik minat aku sbb ramai giler yang menonton tau!! Sampaikan kawan2 lepak aku seperti caca, shuada,  shida n lain2 lagi tertarik untuk melihat pergaduhan tersebut!!

1.     Gaduh kat atas bukit:
Aku tengok pergaduhan dah bermula, time tuh aku kat tempat permainan kuda, so aku boleh nampak pergaduhan tuh dengan jelas. Yg peliknye, kat atas bukit tuh  riuh sangat dengan suara penonton! Hahaha
Aku kenal siapa yang riuh tuh!! Kawan aku jugak, caca, shuada semua tu!
Aku pon pelik ngn dowang, dowang pulak yg  excited! Aku just mampu ketawa je kowt ngn aksi dowang yg lucu.

Yang aku kagum nyer! Penonton yg menanti pergaduhan nie adalah dalam lingkungan 20 orang lebih!! Budak2 bawah 10 tahun pon ade gak.
Mereka mengambil masa yg lama untuk berbincang! Mungkin nk settle baik kowt. Sampaikan aku dh naik bosan utk tunggu bila larr nk mula aksi angkat tangan dan kaki nie? Sudah nyer, along ( kenanga) melakukan aksi mula dengan menumbuk budak padang bukit.
So, dengan permulaan tersebut, maka berlakulah aksi ganas! Hahah
Pergaduhan mereka diiringi oleh sorakan penonton dan rakaman video!! (mayb nak masuk youtube kowt)
Sudahnyer, wakil dari kenanga sudah menampakkan kekalahan nyer apabila dia dibelasah teruk oleh pihak lawan!
Ish3..uat malu jer dak2 kenanga nie..dalam sejarah kot kalah dalam pergaduhan.

2.     Gaduh diatas padang bola
Selepas mereka berhentam di atas bukit, mereka menuju dipadang bola ( larr, turun bukit tuh dah sampai kowt pdg bola). Mereka nk repeat kowt!. Aku kali nie terus lepak kat atas bukit ( tempat dowang bergaduh tadi) utk lihat pergaduhan yg seterusnya! Tapi aku kene lar cover sikit sbb aku nie dah besar kowt! Terasa malu lak nk join hal budak2 nie. Nasib baiklar, bukit nie ditutupi dengan pokok ceri yang agak rendang dan lebat daun nyer..

Biasalah, mereka nie mengambil masa yang lama untuk berbincang!! Aku pon pening, klo nk gaduh, gaduh je larr terus!! Pe susah.. jangan buang masa aku kowt! Sudah nye, tanpa membuang masa, aku dan jaja memanfaatkan masa kite owang dgn memetik buah ceri yang ranum dan merah! Hu3.. rezeki kowt! Banyak jugak kami berjaya petik.. bermacam gaya kami nk memetik buah ceri yang tinggi! Kadang2 kami terpaksa melompat mcm anak beruk n lain2 lagi lar.. ada diantara kami nk berebut buah yang satu! Hu3..macam2 hal kowt!

-          Berlaku kemalangan didepan mata!!
Dalam keasyikkan kami memetik buah ceri nie. Kami ternampak sebuah motosikal cuba mengelak daripada melanggar seorang budak  yang sedang membawa basikal!! Lalu budak yg bawak moto ni tadi, jatuh kowt dgn aksi yang bergaya. Nasib baiklah budak nie uat brek kecemasan kowt! Klo tak.....parah budak kecik naik basikal tadi!!

Kemalangan nie berlaku di persimpangan simpang tiga ( jalan utama nak masuk kawasan kenanga)( umah aku). Budak yg bermotosikal nie  cuba masuk ke satu lorong n tetiba budak yang bawa basikal nie memintas jalan budak moto ni tadi! Sudah nyer, budak moto nie tadi terpaksa mengelak larr..

Yang pelik nyer, budak bawa basikal nie leh uat tak tahu jer, dia boleh bantai berambus dan tersenyum. Nasib baiklar, budak moto nie jenis yang tak panas baran. Aku kenal budak bawa moto tuh! Dia “zaidi”, remaja lelaki yang kacak dan berkulit putih!! Mcm korean pon ade gak! Dia nie berbadan tegap kowt! Ramai gak yang minat kat dia..

Pengajaran: lu pk lar sendiri..hahahha.. tapi klo ak jadi zaidi pon, aku akn try elak langgar budak tuh! Klo teruk nasib aku pon, aku masuk larr longkang! Aku tak sanggup nk langgar budak tuh..sudah nyer arwah kang budak tuh. Huh!!! Walaupun badan aku yg teruk..!!

-          Sambungan dari cerita pergaduhan tadi!!
Hahahha...  dowang nie bukan men lama larr utk gaduh!! Tension aku tau.. sudah nyer, dowang mula larr gaduh..aksi dowang sama jer mcm kat atas bukit tadi. Budak pdg bukit berjaya menewaskan si along pendek dan poyo tadi. Tapi kali nie timbul rasa tidak adil, bila wakil budak padang bukit tadi dibantai ramai2 oleh budak kenanga! Yang pelik nyer, penyokong dari budak pdg bukit nie tadi, langsung tak backup member dowang yang kene bantai! Ish3.. penakut kowt!!
Pe2 pon aku n membe aku yg lain kesiankan budak dr pdg bukit nie. Tak pasal2 kene belasah ramai2 kowt.ish3..

-          Kantoii!! Aku baru tahu siapa budak pdg bukit yg kene bantai tadi! Dia sepupu kepada besan aku kowt!! Patut larr, besan aku panggil budak nie tadi.. kawan2 aku pulak tak tahu yg besan nie tadi adalah besan aku! Dowang lagi larr kutuk budak pdg bukit nie. Dowang kata “akan gaduh panggil abg kowt” bu33333333...!!!!..

Aku ape lagi, g larr nyorok disebalik timbunan pokok ceri td. Tak nk bg besan aku nmpak. Ak takut dia pk lain pulak kat aku... dh larr dia bawak nak buah aku sekali..ish3..kene jge imej nie..

3.     Pergaduhan kali ketiga.
Dowang bergaduh lagi!! Tapi kami malas nk join. Kami time tuh nk balik kowt! Dah senja larr wey.. hu3.. kami tengok pon gitu2 jer..dgr citer, kali nie lagi teruk kowt! Lantak dowang larr.. budak2 pye kes.. aku dh naik pening.

KONKLUSINYA:
1.     KELAKAR
2.     TERINGAT AKU ZAMAN2 BUDAK DULU TIME GADUH2..


Aktiviti ari nie ( 23/11/2010)
-          Bangun pagi
-          Sarapan : nescafe panas
-          Lepak dalam bilik je kowt! ( bosan sangat)
-          Dengar lagu ( 10 kali dengar lagu yg sama)
-          Tengok tv ( sukan asia di tv1)
-          Masak:
a.     Daging masak kicap berlada.
b.     Telur dada sheila rusli ( hai semua!! Mari dekat-mari dekat)

-          Lepak kat padang (taman) dan beli ice blended
Perisa mocha +  tiramisu + cornflake= RM 1.80 ( murah sangat!!)
-          Teman caca g amek anak buah dia( azra) kat tadika..
-          Malam pulak, lepak je larr keje aku!
-          Caca bg aku serbuk “baking powder” ( boleh larr aku buat kek kowt!!)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kunjungan ku!!